zondag 18 december 2016

De hooipompoen


Ik heb al jaren een hooipompoen, dit is een variatie op de ouderwetse hooikist van vroeger. Deze is niet gevuld met hooi maar is een katoenen pompoenvorm gevuld met schapenwol. Thuis gebruik ik deze regelmatig voor het garen van gerechten of het warmhouden van eten. Tijdens mijn avonddiensten op mijn werk in het Ziekenhuis als Verpleegkundige vind ik het belangrijk om ook zo veel mogelijk gezond te eten. Van het warm maken van eten in de magnetron ben ik niet zo'n groot voorstander. Vandaar dat ik een kleinere maat pompoen heb besteld die ik mee kan nemen naar mijn werk.

Gisteren heb ik een heerlijke groente stoofpot gemaakt thuis en in een klein pannetje vlak voordat ik naar mijn werk ging gedaan en in de pompoen gezet toen het nog loeiheet was. Om 18:00 was mijn eten nog heerlijk warm en kon ik het zo eten zonder op te warmen. Heerlijk vind ik dat. Bij de action heb ik een groene koeltas gekocht. Daar zet ik dan de pompoen in om hem gemakkelijk mee te kunnen nemen. Mijn collegas's waren wel een beetje jaloers toen ik mijn heerlijk geurende stoofpot uit de pompoen haalde.

Wil je meer weten over de hooipompoen? Kijk dan op mijn facebookpagina --> De hooipompoen
Je kunt hem ook via mij bestellen!


1 opmerking:

  1. Wat een lumineus idee joh.. leuk vooral ook....
    Niet dat ik het nodig heb maar anders wist ik het wel, dan ging ik jouw voorbeeld gelijk volgen ;-)

    Ik heb geen fb dus ik kan niet kijken

    BeantwoordenVerwijderen