donderdag 20 april 2017

Wilde groenten stamppot


Als het van dit mooie weer is zoals vandaag dan gaat het kriebelen bij mij. Dan moet ik naar buiten. Ik krijg daar enorm veel energie van. Vandaag was ik van plan om een wilde groenten stamppot te maken. Dus toog ik met een tas naar buiten en liep een rondje door mijn tuin en de tuin van de buurvrouw. Mijn eigen avondeten bij elkaar plukken, zo leuk!
Ik plukte zevenblad, witte dovenetel, roomse kervel en paardebloemblad. Op de terugweg van de buurvrouw naar mijn huis nog wat smalle weegbree op de dijk geplukt.

Ingrediƫnten voor de stamppot:
  • 1 kg aardappels
  • 2 eieren
  • een paar handen vol geplukte wilde groenten (net zoveel als je zou hebben als je bv andijvie stamppot maakt, ik hou van lekker veel groenten, dus ik was niet scheutig)
  • Peper en zout
  • Dille, peterselie en basilicum
  • Azijn 
  • 1 uitje
  • Verse knoflook

Kook de aardappels tot ze gaar zijn. We gaan stampen, dus dat mag lekker snotje gaar van mij. Het uitje en de knoflook even apart bakken in een pan. Dan het vocht van de aardappelen in een kom schenken, dit gebruiken we voor het smeuig maken van de stamppot. De gesneden wilde groente erbij en wat aardappel nat. Voeg de ui en knoflook toe en de verse kruiden. Als het nog te droog is dan kan er nog wat aardappelvocht bij of wat azijn. Kluts twee eitjes met wat kruiden naar keuze en bak er een omeletje van. Snij deze in reepjes en stamp door de stamppot. Eet smakelijk! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten